5 důvodů, proč je dobré mít po ruce kvalitního copywritera
Copywriting, marketing
11. 10. 2020
Napsat text na internetové stránky zvládne každý, ale jen málokdo jej vytvoří tak, aby zaujal a podnítil koupi požadovaného výrobku. Přesně toto má na starost profesionální copywriter – a slovo „profesionální“ je důležité. Nejedná se totiž o člověka, který by se ze dne na den rozhodl vytvářet obsah, ale o někoho, kdo psaním žije.
Proč se vyplatí investovat do copywritera?
Copywriter je nestranný odborník, který dokáže rozlišit, co je pro daný web/e-shop/magazín důležité. V textu vyzdvihne benefity, nadchne čtenáře pro produkt a nenápadně jej inspiruje k jeho koupi. Bez zbytečných omáček zacílí na srdce čtenáře a strhne v něm lavinu emocí.
Vytvoří unikátní a pochopitelný obsah
Kvalitně vytvořený text patří mezi základní pilíře online marketingu. Správný copywriter dokáže vytvořit obsah, který zaujme potenciálního zákazníka a přitom bude efektivně podporovat SEO.
Primárním cílem obsahového textaře však není naskládat na jednu normostranu co nejvíce klíčových slov, ale nabídnout informace, po kterých lidé na internetu touží.
Zaručí kontakt s cílovou skupinou
V rámci tvorby textu vybírá copywriter takový jazyk a styl komunikace, aby byl příjemný pro koncového odběratele/zákazníka. K tomu mu slouží řada marketingových nástrojů (například personifikace cílové skupiny).
Jelikož je obsahový textař nezaujatý, dokáže vyzdvihnout výhody, které majitelé webu často opomíjejí nebo jim nepřikládají valný význam. Vzniká tak unikátní možnost, jak se odpojit od konkurence a vytvořit si vlastní publikum sledujících.
Podpoří prodej a zviditelní stránku na internetu
Správně napsané texty, které jsou pro zákazníka/klienta srozumitelné, zvyšují pravděpodobnost využití služby nebo koupi produktu. Pokud je text navíc podpořen nenásilným vložením klíčových slov, roste i zviditelnění v rámci internetového vyhledávání.
Dodá stránce punc věrohodnosti
Mezi základní cíle online marketingu by mělo být i vybudování věrohodnosti značky. Díky tomu, že v lidech vybudujete důvěru, získáte nejen platící zákazníky, ale i reference, které rozšíří síť kupujících.
K tomu, aby vzniklo mezi značkou a potenciálním zákazníkem pouto, je zapotřebí přinášet obsah, který s sebou nenese stylistické ani gramatické hrubky. Proč? Jazykové chyby automaticky hází negativní obraz a mnohdy se stávají i jedním z důvodů, proč potenciální zákazník stránku opustí.
Profesionální textař píše bez chyb. Samotný obsah je většinou rozložen do několika podnadpisů a jasně rozdělen odstavci. Samozřejmostí je i zvýraznění důležitých bodů, vložení hypertextového odkazu nebo stručných odrážek.
Ušetří spoustu drahocenného času
I když se to nemusí na první pohled zdát, tvorba kvalitního obsahu zabere mnoho času. Mnohdy se snaží firmy/podnikatelé tento úkol zvládnout sami a výsledek je buď nulový, nebo velmi neprofesionální.
Copywriter se psaním živí na plný úvazek, věnuje tvorbě obsahu náležitý čas a texty odevzdává v domluveném termínu. Hodnota finálního obsahu je diametrálně vyšší a podléhá všem pravidlům marketingu.
Copywriting není jen o psaní
Copywriting nezasahuje pouze do přímé tvorby obsahu – jeho využití je mnohem rozsáhlejší. Dnes se copywriter zapojuje přímo do tvorby webových stránek, zpracovává informační data a vytváří kompletní obsahovou strategii.